بازاندیشی

اندیشیدن درباره خود و جهانی که به زودی پایان مرا نوید خواهد داد

بازاندیشی

اندیشیدن درباره خود و جهانی که به زودی پایان مرا نوید خواهد داد

بازاندیشی تلاشی است برای تفکر و نقد جزم‌هایی که ما را به حرکت واداشته و دل‌های ما را با خود می‌برد.
اگر اندکی تردید در این راه و دل‌سپاری به آن ایجاد شده باشد، پس باید بازاندیشید و قوام افکار و رفتار خود را بازبینی کرد.

بازاندیشی در کار فکر کردن و بازخوانی افکار گذشته است.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

حرمان و بی هودگی

يكشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۰۳:۲۳ ب.ظ
« آنچه اکنون هست بی‌هوده نیست، همه محصول تاریخ و سنت است، تلاش برای تغییر آن اگر چه ممکن باشد، مطلوب نیست، در پس هر جنبشی برای تغییر میسر تاریخ و سرنوشت انسان، تنها حرمان باقی خواهد ماند و عمرهایی که بیهوده فنا خواهد شد. هر تغییری محتاج تامل بسیار و مراقبت از سنت است. و این کار "هرکس و هرجا" نیست.»

ازنصایح یک محافظه کار درجه یک 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۱۴
عباس اسکندری

نظرات  (۳)

من زیاد با هر سنتی موافق نیستم! ماها خودمون رو اسیر سنت های گاها اشتباه قدیمی ها کردیم!
پاسخ:
خوب ! من هم با هر سنتی موافق نیستم. موضوع نحوه تغییر سنت ها است. محافظه کاری تغییرات دفعتی را مخل نظم اجتماعی می‌پندارد. جامعه شناسی به عنوان یک علم مدرن هم این واقعیت را تایید کرده است. 
البته در ادبیات محافظه کاری سنت کمی با آنچه ما در آغاز می‌پنداریم فرق دارد. برخی از ارزشهای اجتماعی، نحوه سلوک جمعی که انسجام اجتماعی را تضمین میکند، هنجارها، مدل ها و سبک زندگی که منعکس کننده فرهنگ و تمدن هر کشوری است و نباید به راحتی از آن دست شست و... باید پاسخ محافظه کاری را هم شنید تا خوب تر قضاوت کرد. 
۱۵ شهریور ۹۵ ، ۰۷:۴۲ میثم علی زلفی
به نظر این محافظه کار با این جمله درست که هر تغییری اهلش و فن و روش خاص خودش را می طلبد خودش را از دایره بیرون کرده و بار تغییر را به شانه ی دیگران انداخته است
خوش باشید
پاسخ:
محافظه کاران اساسا با انقلاب و هرگونه تغییر دفعتی و عمیق مخالفند. علت مخالفت آنان با انقلاب فرانسه و حمایت از سنت‌های پیشین هم همین بود. خوب یا بد، محافظه‌کاری را نمی‌توان در یک کلیت ارزیابی کرد. به گمان چنین ارزیابی راه به بی‌انصافی می‌برد -که اغلب هم برده است- باید آموزه‌های آن و تجربه‌ای که آن از درونش سربرآورده جداگانه مورد ارزیابی قرار گیرد. 
به هر حال محافظه کاری باید از سوی محافظه کاران حمایت شود نه ما!  
وقتی پای ایدئولوژی ها به میان میاد، اغلب به تغییرات دفعی مورد توجه قرار میگیرند. ایدئولوژیها ویرانگرند شاید چون طرحههای فیکس از قبل آماده در آستین دارند. 
برداشت شخصیمو گفتم . تفسیر فنی اش به عهده عمو.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی